måndag 10 augusti 2009

en mössa!


I fredags var jag på besök hos I, en helt ny - och i sanning mycket trevlig! - bekantskap. Jag hade med mig garn, stickor och mönster till en s k blåbärsmössa åt lilla N, och I hjälpte mig att komma igång.

Under helgen har jag stickat lite då och lite då. Med en snabb tvååring i huset är det inte så enkelt att få tid över att bara sitta stilla med ett handarbete, men trollar man med knäna så går det mesta att få ihop.

Idag blev mössan färdig! Jag är nöjd med resultatet! Visst, det blev en och annan miss, men med tanke på att detta är första gången jag stickar efter mönster, varken tänker eller vill jag vara särskilt hård mot mig själv.

Lusten att fortsätta sticka små plagg är stor och stark som en jättebamsing till björn! Jag tror att nästa projekt ska bli två koftor modell minimal. En till lilla N och en till lillebror. På onsdag blir det utflykt till garnaffären! Kul, kul!

2 kommentarer:

  1. aha!

    det är en brolla i magen!

    när tänker han komma ut?

    anna

    SvaraRadera
  2. Shit, hon stickar! Öh....jag menar, YEAY!!!

    SvaraRadera