tisdag 11 augusti 2009

garnpåfyllning

Åker till garnbutiken i stora staden. Efter den i mitt tycke lyckade (ja, den blev ju faktiskt färdig) mössan till lilla N, bestämmer jag mig för att prova lyckan med ett nytt projekt.

Köper garn till två koftor, en åt lilla N och en åt lillebror. Passar även på att köpa ett nystan alpackagarn. Detta enda nystan tillsammans med de sex nystan jag redan äger, ska bli en kjol åt mig själv. Eftersom jag befinner mig i ett välsignat tillstånd (läs: är magrund som en ung elefanthona), får kjolen emellertid stå på vänt till december/januari någon gång.

Nu ska jag "bara" (jag är född i vågens tecken, jag klarar inte av det här med att fatta beslut) bestämma mig för vilken modell jag ska sticka, sedan blir det några timmar tillsammans med en rundsticka och mjukt ullgarn i grått och naturvitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar