torsdag 27 augusti 2009

lelle lever!

... men hon lurkar lite i hemmets gömslen.


En quick&dirty-uppdatering:
Det sjunde försöket med koftan åt lilla N lyckades. Efter en del trubbel blev det till slut lite fjong på stickningen och nu ska "kroppen" till lillebrors kofta göras. Jag stickar koftorna parallellt, för jag har fått för mig att det är en bra idé.

Nytt garn är inhandlat. Det ska bli gladrandiga, knälånga raggor i år! Bastabasta! Jag ber till högre, lägre och mittemellanmakter för att min relation med strumpstickor ska fungera. Det nya året kommer (kanske) att inledas med tillverkningen av en kjol. Jag får se. Världen är full av inspiration och garnbutiken verkar gå med vinst, så alltihop finns säkert kvar ett tag till.

Trädgården begår myteri femton gånger i kvarten. Allt växer som racksingen. Persiljan ser särskilt fin ut. Den ska ner i frysen!

1 kommentar:

  1. inte skall den lille behöva frysa om fossingarna heller..., tant annan fixar....

    SvaraRadera