måndag 6 april 2009

återvinningskur

Mitt ute i spenaten i en av förorterna till vår by, hittar jag och M en suveränt fin privat "återvinningsstation". Det som först ser ut att vara en liten busskur, visar sig vid närmare inspektion vara en grund, bred "hytt". Här ryms soptunnor för deponi/tidningar och brännbart, säckar för pappers- och hårdplastförpackningar samt spannar för metall och färgat resp. ofärgat glas. Även den röda burken för batterier och annat farligt får plats.

En enkel skiss hjälper oss att inte glömma. Om 4365 projekt är det dax att bygga en kopia av den där återvinningskuren.

2 kommentarer:

  1. Om du går dit igen kan du väl fota?
    Blir så nyfiken!

    SvaraRadera
  2. Japp! Det ska jag göra. Om jag nu minns hur tusan jag hittade dit... *inte inföding i de här trakterna*

    SvaraRadera