fredag 3 april 2009

trädgård och bygge om vartannat

Våren har rivstartat och jag vet inte var jag ska vara eller vad jag ska göra. Är helt knollrig i magen och tycker mest att det är fantastiskt fint att vara vid liv.

Planerna och drömmarna för trädgården växer över alla bräddar. Ingen av idéerna är omöjlig att förverkliga, haken är väl mest att det jag planerar att verkställa i år tar minst fem år att få till ute i den riktiga världen. Men jag kör på ändå. Bara för att andra säger att något är omöjligt, är det inte säkert att det faktiskt är så. Det kan vara så enkelt att andra är lata och fantasilösa.

En del dyrköp har det blivit de senaste dagarna. Det mesta som rör husbygge/-renovering förbilligas av att vi kan ordna och göra själva, men en kökskran t ex är inget vi pysslar ihop på lediga stunder. Tack vare ett kalasbra kontaktnät, blir det ändå rabatt på finmärkta dyrkranar. Med fungerande vatten avbockat på att-fixa-listan, känns det lättare att fortsätta jobba. Nu väntar 6 m ny fasad (hej igen gamla granarna!) inklusive isolering (hejdå nordanvind rakt genom huset!) och nya fönster innan arbetet inomhus tar vid.

Det går inte snabbt, men det går långsamt. Och bäst av allt: det blir jättejättefint!

2 kommentarer:

  1. Precis! Lyssna inte på vad andra surskallar säger. Allt som görs är ju en bit på vägen. En bit i taget å till slut är det klart.

    SvaraRadera
  2. Det går ju inte precis snabbare om man tror att det inte går att genomföra, går det så går det, tar det långre tid så gör det väl det då. Inte så speciellt svårt.

    SvaraRadera