fredag 22 maj 2009

åååh, så korkat!

Min ena (av två) långärmade t-shirt, en (av två) som jag verkligen gillar, har blivit nerkladdad med vit färg. Färgen gick inte bort i tvätten. Jag som ALLTID är noga med att ta på mig arbetskläder när jag husfixar eller sysslar med något som kan paja kläderna, frångick min princip. Skulle ju bara måla lite på ett fönsterfoder. Lite över spikskallarna så att de inte skulle lysa så fult.

Jävla pisseskit.
Slöseri.
Så fantastiskt enastående klumpigt.

Schysst randig var tröjan oxå. Bara det får ju en att bli tårögd.

4 kommentarer:

  1. Ah, sådär gör jag alldeles för ofta ! Ska bara...
    Å så splash så är något av mina svarta plagg vitprickigt för det verkar som att jag alltid målar viiittt.
    Stora projekt är det inga problem med. Då åker arbetskläderna på, nej det är de små man lurar sig med/på.
    Eller så har jag enda finkjolen eller brallan på när jag bara ska ta en liten finsväng i skogen o hamnar på ställen där det skall trixas med taggtrådsstängsel eller snåriga passager som river sönder någon framträdande del på ovan nämnda plagg.
    50 år o fortfarande har jag inte lärt mig hur det är !!!
    Sidenblusar o stekande matlagning är inte heller så smart.
    Förkläde ? Naturligtvis inte !
    Men jag har köpt ett par finurliga trädgårdshandskar. De sitter som gjutna o har en gummibeläggning i handflatan o en bit upp på fingrarnas ovansida. Jag älskar dem ! Jag som aldrig förmått mig till att använda handskar eftersom man inte känner rötterna med de flesta. Så blir man blöt o kall o fingrarna funkar inte. Dessutom blir de nariga o sprickor får man som aldrig vill läka.
    Men med dessa , ohlala , man blir inte ens svettig om händerna.
    Förövrigt så fortsätter det att regna här i Dalsland, kallt som fan är det också. Och kalla vindar. 8-9 grader om dagarna.
    Vart tog värmen vägen ?
    Jag fryser !

    SvaraRadera
  2. Curry & vit t-shirt är min variant.

    SvaraRadera
  3. Caprifool, vita tröjor har jag slopat för länge sedan. De blir bara helt dassiga redan efter första tvätten. Blä.

    Det sura med färg på just den där randiga tröjan, är att jag 1. var helt nöjd med den, både vad gäller utseende och passform samt 2. inte har ett dugg jävla lust att köpa en ny tröja.

    Nu har jag en enda långärmad t-shirt som rymmer en putande bebbemage, som funkar både till vardags och semifint.

    RUNK!!!

    SvaraRadera
  4. Ögonvrår får skrattrynkor,
    tröjor blekna ur och får vita prickar,
    när man är sysselsatt med att leva.

    Det är bara du som väljer,
    om de blir fulare eller finare genom användning.

    SvaraRadera