fredag 29 maj 2009

en låda

Jag åker till min förra bostad. Blir glad i hela kroppen av att vara tillbaka där en del av mig fortfarande spökar.

Går ut i verkstaden och gör mig en låda. Den blir apsnygg. I den ska sekatören, fröpåsarna, trädgårdssnöret och lite annat smått och gott bo. Klurar på ett handtag till lådan, men hinner inte sätta fast det innan det är tajm att åka hem igen. Hem till nya hemmet.

Hinner emellertid få med mig ett ådringsmålat pottskåp. Det är nästan lika snyggt som min låda.

4 kommentarer:

  1. ser för mitt inre hur det ser ut nu hos dig, träden, växterna, bullen, ungen, kan du packa det och dig i en liten låda och skicka hit?

    SvaraRadera
  2. Jag skickar gärna mig själv i en liten låda till dig, handjord! När passar det att lådan anländer?

    Vi har födelsedagskalas här söndagen 14 juni och det är en massa student och fix och jox som ska avhandlas innan dess, men sedan är det rätt lugnt. Ska lådan komma 20 juni?

    Unge och bulle är lätta att packa, det blir värre med träden...

    SvaraRadera
  3. lådan kan komma den 20 juni men tyvärr är ingen här och kan öppna lådan, tror du det blir trist att sitta i lådan och vänta i två veckor?

    vi skall åka bil tills vägen tar slut och sedan med en skamligt miljöbov (helikopter) ut till väglöst land i norra sverige. där skall vi ömsom akta oss och barnen för att trilla i älven, bada frivilligt i älven, vandra upp (och ner) för fjällbranter samt koka soppa på vedspisen.

    sen kan vi öppna låda!

    SvaraRadera
  4. Jo, att sitta i en låda i två veckor är väl knappast något jag längtar efter. Kanske passar det bättre med ett julipaket? Beroende på gäster, husfix och annat, kanske jag har möjlighet att dra norröver.


    pyss!

    SvaraRadera