onsdag 13 maj 2009

smått som gör gott

Har springtävling över gräsmattan vid förskolan. Mot gungorna!!! M med lilla N på armen och jag som får klara mig på egen hand. Vi skumpar fram över daggvått gräs och lilla N skrattar sitt finaste kvillrandebäckskratt.

Gungor är extremt roliga saker. Det är konstigt att det så sällan erbjuds gungor utanför arbetsplatser där andra än förskoletanter jobbar (och jag undrar hur många förskoletanter som faktiskt passar på att njuta av löneförmånen). Få saker livar upp en så mycket som att gunga riktigt högt. Jag ska helt klart ha en gunga utanför mitt nästa arbete!

... och ja, lilla N ska självklart oxå ha en egen gunga i sommar.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt. Gunga... och göra nakenänglar!
    Skönt att man kan behålla barnasinnet.
    kram, Wi

    SvaraRadera
  2. Ja, Wicke, men varför ska man göra sig av med barnasinnet? Det blir lixom lite mer av DELUXE i livet om man dansar och gungar och hoppar i vattenpölar och har springtävling och torrsimmar på en grusgång och sjunger i falsett i gångtunnlar och flabbar sig harmynt i största allmänhet.

    Blixtar och dunder! Magiska under! Bara för att man har blivit myndig betyder inte det att man måste sälja sin själ till Den Stora Tråkguden.

    Starta motorn och hitt' på nåt!!!

    SvaraRadera