tisdag 12 maj 2009

maskrosor och kossans polska

Jag tycker om maskrosor.

Jag tycker om hur de tidigt om morgnarna ser ut som felvända paraplyer.
Jag tycker om hur de vecklar ut sig på förmiddagen och sedan gör att hela ängen lyser solgul.
Jag tycker om att de ser så goda ut. Pigga och goda. Gula.

Kanske var jag en ko i mitt förra liv. En rödbrokig ko som skuttade runt i slängpolska på ängen och snörvlade runt med min runda mule bland gräs och maskrosor. Jag får i alla fall lust att göra det nu.

Nakenänglar funkar bra på ängen i vinterskrud. Kanske dax att testa nakenänglar på maskrostät våräng?

4 kommentarer:

  1. Nakenänglar funkar säkert bra på gulgröna havet.
    Och rödbruna kossan förvandlas till en färgrik paradisfågel,
    med gröngula strimlor på vingarna.

    SvaraRadera
  2. maskrosorna har dessutom den fina egenheten att "gula av sig" så du kommer att få en fin ljusgul kropp! du kommer med andra ord att själv sakta förvandlas till en maskros, en lång och stilig sådan, du kommer att förvandlas till en drottningmaskros ;-)

    SvaraRadera
  3. men vad är nakenänglar? är jag helt borta ikväll? kram, Wi

    SvaraRadera
  4. Wicke, nakenängel var ett ord som skapades i vintras när jag naken sprang ut på ängen och gjorde snöänglar. Det var helmysigt! Nattsvarta himlen med stjärnor på och så snön i månljus.

    En nakenängel bland maskrosor ska jag testa första bästa kväll jag orkar hålla mig vaken längre än till kl 20.

    SvaraRadera