lördag 9 maj 2009

handla hemma

Det går att göra fantastiska fynd i närmaste kökslåda. Jag gör mer än ett under dagens röj. Så mycket det finns i kökslådorna som är köpt både två och tre och åtta gånger extra!

Sorterar nogsamt, kastar en hel del, och väljer att hålla den här bloggens ev. läsare lyckligt ovetande om några obehagliga överraskningar.

Som alla synskadade och de flesta med perfekt syn vet, är hjälpmedel för att kunna se vägskyltar, fartkameror samt känna igen familjemedlemmar ruggigt dyra. Mina senaste par glasögon, en numera fullkomligt bedrövlig uppenbarelse av vinkelslipputsat glas, svart eltejp samt obefintlig passform sedan lilla N varit barnsligt hårdhänt, kostade för två år sedan 7000 kr. Nu får jag inte ens 7 kr på loppis för dem.

... men saker kommer till den som önskar... I en av kökslådorna finns inte bara en skruvdragare, tre paket handtag till skåpluckor, en näve tretumsspik, två gamla dörrvred, en bortglömd purjolök, små papperslappar, två graviditetstest (hur ofta sparar man på saker man har kissat på?), en komihåglapp från 2008, en pincett samt ungefär 172 andra saker, utan även mitt förra par glasögon.

Testar direkt. Sitter som en smäck. Perfekt syn.
Gud är med mig.

Det snackas mycket om att "handla hemma". Om att det är så bekvämt. Tja, bekvämt var det väl kanske inte, men det var billigt! Jättebilligt. Helt gratis, faktiskt.
Gött mos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar