torsdag 26 mars 2009

sol, vind och visioner

Vinden biter och sliter så fort jag öppnar ytterdörren på glänt, men eftersom solen skiner så vackert vågar jag mig ändå ut en sväng. Trampar stelbent omkring och försöker frammana bilden av en prunkande köksträdgård där vaxbönorna klättrar på hemgjorda bönstöd, några solrosor skojar till det bland jordärtskockorna och persilja, grönkål och en massa annat är grönt och frodigt och vänligt.

Jag lyckas så där.
Jag fryser.
När ska jag vänja mig vid att bo i odlingszon 2-3 i stället för 1?

Springer en runda med hunden, men blir inte varmare för det. Går in igen. Med en stor kopp varm mjölkchoklad att värma händerna mot, går det mycket lättare att väva drömmar...

2 kommentarer:

  1. Åh, jag längtar också. Till värmen och solen.
    Jag bor i zon 3. Men jag har ett par växter som egentligen hör till zon 2. Det gäller bara att inte tala om det för dem..
    ;o)

    SvaraRadera