söndag 15 februari 2009

bokrea och förtänkt loppisfynd

Det är snart bokreastart. Jag får reareklam i inboxen. Det är konstigt. Jag har inte tänkt på bokrean tidigare, men nu när jag är medveten om att den finns oxå detta året blir jag hagalen. Jag kan inte för mitt liv komma på en enda titel som jag vill köpa, men jag vet att om jag bara får tag på en katalog så kommer jag att kryssa för varannan titel direkt...

Det är lite som att gå på loppis. Det är väldigt sällan jag går på loppis för att jag är på aktiv jakt efter ett speciellt föremål. Jag går på loppis för att kanske hitta något jag inte visste att jag ville ha eller behövde!

Knasigt...

Nå, en sak jag faktiskt ska kolla efter på loppis (eller hemma hos någon som röjer) är ljusstakar. Gärna i mässing. Gärna höga. Gärna "vanliga" eller trearmade. Gärna jävligt gratis.

Bokrean däremot får klara sig utan mig i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar