fredag 20 februari 2009

tråktips på fel håll

Jag läser om "5 sätt att få mer plats i garderoben". Inget av tipsen innebär att rensa, alla fem handlar om att shoppa. Köp lådor och boxar. Köp galgar och påsar. Köp garderober. Köp ett nytt hus när du ändå är igång!

Tröttsamt.

Jag tittar på de nyinköpta garderoberna. De är tomma. Oh my, vad de kan svälja mycket! Bäst att rensa, tänker jag och går igenom klädhögen ytterligare en gång. För det är ju så man får mer plats - man gör sig av med saker och ger fan i att okynnesköpa bara för att begäret sätter in.

Egentligen är det inte klokt. Tipsa om att köpa mer för att få mer plats. Det är ju helt bakvänt...

Idioti.

4 kommentarer:

  1. Mina garderober är tomma, ibland. Det brukar bero på att allt innehåll under nån veckas tid sakta och obemärkt krupit ut, vem vet när eller varför. En liten liten pojke frågade mig här hemma idag vad jag gjorde
    -plockar i garderober
    -varför

    ja, varför, nä lägg allt på hög i stället lelle så slipper du ställa likkisteliknade skåp på högkant. hu.

    puss

    SvaraRadera
  2. Allt har ju legat i högar sedan jag flyttade ihop med Bockstensmannen! JAg är trött på det, men jag förvillar ögat och hänger draperi framför garderoberna så ser de mindre ut som likkistor på högkant. Intressant inredningsidé, förresten. Tillsammans med den där silkiga inredningen i en kista, hade en schysst underklädeskollektion gjort sig bra.

    Jag letar efter en fiollåda. Har du en, månne?

    SvaraRadera
  3. hej nej inga fiollådor, men en hattask innehållandes farfars höga hatt/stormhatt/cylinderhatt, så där får inte plats så mkt mer.

    däremot har jag en kvaddad cittra med fodral i ladugården, alltså inte bilen utan stränginstrumentet.

    har du en naken fiol?

    SvaraRadera
  4. Ingen naken fiol, bara en önskan om att ha fiollåda i stället för den eviga tygkassen.

    SvaraRadera