fredag 6 februari 2009

golvad av långsamma funderingar

.... och där går jag med dagens postskörd i handen. Bläddrar förstrött i en katalog från en stor klädkedja. Snön ligger plaskvåt och marken är hård, men i katalogen är det bilder på shorts och små, tunna blusar och svassiga kjolar. Tänker att det är då själve fan vad vi ska köpa och köpa hela tiden! - och sedan finner jag mig själv liggande på rygg. I snöblasket.

Det är emellertid inte en klänning i v-ringad modell med dekorativa sömmar och knappar fram eller brudar som är summer chic som golvar mig. Det är fårnät. Och mina egna rangliga ben. I kombination.

Det ömmar duktigt i högra handleden och jag har lite besvär med synen en stund, men det känns ändå ok. Så länge jag inte slås till marken av reklam, så är allt ok.

2 kommentarer:

  1. aldrig har dedär glättade reklamblaskorna några hjälmar, eller halkskydd, eller ens ett litet första hjälpen kit i sitt utbud. inte heller några ekologiska/rättvisa plagg. man blir lätt golvad av en hel katalog med så mycket man INTE behöver. var är katalogen med allt man behöver och vill ha?

    så då sitter vi mörbultade på var sitt håll, fan, håller till godo med det vi får, tar emot det lilla man blir erbjuden. tack o tack.

    SvaraRadera
  2. Den katalogen får vi nog knåpa ihop själva. Jag skulle vilja ha en varm och skön kofta med knappar och skärp och så ska den vara så lång att den värmer rumpan oxå. Och så kanske lite krage, men bara lite i så fall. Och så vill jag ha raggor med riktigt långa skaft i glada färger. Och jag vill ha yllekjolar och tunna blusar.

    SvaraRadera