torsdag 1 januari 2009

att kunna men inte vilja

Börjar det nya året med att vittja brevlådan. Förutom en del viktig post hittar jag ett prenumerationserbjudande från en inredningstidning samt en tjock katalog från en av de stora modekedjorna.

Totte ska inte ha några kulor - Totte ska ha en banan!, tänker jag.

Jag slänger det fantastiska erbjudandet från månadsmagasinet i pappersåtervinningen. Jag vill inte ha tidningen. Och jag vill inte ha "snygga handdukar och en vacker skål" heller. Inte ens för ynka 49 kronor. Även kedjans feta reklamutskick möter Den Stora Pappersguden. Jag vill inte ha!

Tittar på lilla N. Hon ser fin ut i sina hemsydda, knallröda velourbrallor. Solen skiner. När vi går ut ska hon få inviga sin nya ulltröja. Den är egenhändigt tillverkad av den ömma modern. Och det ska bli mer sånt i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar