tisdag 13 januari 2009

rabatt på våren

Det enda postlådan spottar ur sig är ett reklamblad från en klädkedja. Ytterligare ett "härligt erbjudande" alltså. Den här gången får jag en hundring i rabatt samt ett bäddset (och inte vilket måndagsexemplar till bäddset som helst, utan ett "snyggt"!) - om jag shoppar loss i januari. Detta året.

Det gör jag inte. Jag köpstoppar.

Slänger bladet i pappersinsamlingen. Det låter ju fint att våren är kommen och så, men... nä... Jag tror att det bara är hittepå.

4 kommentarer:

  1. Nähä, för fåglarna sa att det var sant idag igen. Sådeså!

    SvaraRadera
  2. De ha nog fått pippi...

    Jag vill gräva land NU!

    SvaraRadera
  3. I reklamens och köpcentras värld ligger årstiderna en tre fyra månader tidigare än i verkligheten. Antagligen är det bara en utveckling som hela den ekonomiska modellen vår värld styrs av, den stämmer ju inte heller med verkligheten.

    SvaraRadera
  4. till och med glättat papper värmer när spisen väl brinnner. Men det ger åt helvete för mycket aska. Om reklammakarna bara kunde hålla sig till matt papper vore i alla fall jag lite nöjdare.

    SvaraRadera