måndag 19 januari 2009

pallfix

Dagen är egentligen vikt åt sömnad av byxor till Lilla N. Gårdagens stund vid symaskinen resulterade i ett par brandgula velourbrallor, och tösen behöver faktiskt fler par. Planerna ändras emellertid...

Någonting att äta, någonting att dricka
- och så någonting att sitta på.

Pallen från det småländska möbelföretaget överraskar mig med att till viss del återgå till det platta paket som var pallens ursprung. Pallen är inte bara praktisk utan även hyfsat nyinköpt och därför känns det dubbelt trist att offra den till återvinningscentralen.

Vid en undersökning visar det sig att två skruvar har fått spunk och inte längre vill vara en del i gemenskapen. Att skruva i andra skruvar känns inte som någon god idé eftersom längre skruvar nog resulterar i osköna spetsar i gumpen. I stället används bortskuren spont på en bit golvbräda till fyra träpluggar. Det tar en stund att tälja till pluggarna, men de blir klara till slut. Lim efter behag, efter behaaaaag - och så på med benställningen på sitsen och pluggarna i hålen och en rejäl dos böcker så att det blir press.

I morgon ska pallen testas. Om den inte håller ihop då, så blir det vagnsbult.

5 kommentarer:

  1. den kommer att bli helt perfekt, jag håller tummarna i alla fall ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag skulle vilja bli ditt platta paket, packad, uppackad, skruvad, limmad fixad, fixad.

    annan

    SvaraRadera
  3. Bästa annan, du får mer än gärna vara mitt platta paket. Jag ska limma och fixa så fint jag bara kan.

    SvaraRadera
  4. Handgjord får snällt se till att hitta nån annan att bli uppackad och fixad av. Jag är den enda Lelle skruvar och limmar på, samt blir skruvad och limmad av. Så det så!

    SvaraRadera
  5. :-)

    önskar i all nyfiken välmening få veta huru pallens hopsättande fortlöpt?

    annan

    SvaraRadera